
به گزارش پایگاه خبری و تخصصی شیرینی و شکلات از بیمه مرکزی، این آمار نشاندهنده وضعیت رسیدگی به شکایات بیمهای در ماه گذشته است که در برخی رشتهها، شکایات بیشتری ثبت شده و در پارهای موارد، وضعیت رسیدگی به شکایات بهطور نسبی بهتر بوده است.
شکایات در رشتههای مختلف بیمه
رشته بیمه شخص ثالث با ثبت ۶۱۶ شکایت، بیشترین تعداد شکایات را به خود اختصاص داده است. از این تعداد، ۴۹۳ شکایت رسیدگی شده که ۲۸۰ شکایت وارد و ۲۱۳ شکایت ناوارد بوده است. همچنین، ۱۲۳ شکایت در حال رسیدگی است.
رشته بیمه درمان نیز با ۳۰۷ شکایت ثبتشده در جایگاه دوم قرار دارد. از این تعداد، ۲۶۱ شکایت رسیدگی شده که ۱۱۰ شکایت وارد و ۱۵۱ شکایت ناوارد بوده است. در بازه زمانی یادشده، ۴۶ شکایت در این رشته همچنان در حال رسیدگی است.
در رشته بیمه بدنه اتومبیل، ۱۶۶ شکایت ثبت شده که از این تعداد، ۱۳۵ شکایت رسیدگی شده است. این در شرایطی است که ۳۱ شکایت در حال رسیدگی است.
رشتههای با کمترین تعداد شکایات
رشتههای بیمه بدنه کشتی و باربری در فروردینماه ۱۴۰۴ هیچ شکایتی ثبت نکردهاند. همچنین، رشتههای بیمه اعتبار و مهندسی نیز به ترتیب تنها ۲ و ۱۳ شکایت داشتند که از این تعداد، اکثر شکایات رسیدگی شدهاند.
وضعیت کلی رسیدگی به شکایات
از مجموع ۱۳۱۷ شکایت ثبتشده در فروردینماه، ۱۰۷۱ شکایت به مرحله رسیدگی و مختومه رسیدند و ۲۴۶ شکایت در حال بررسی است. این آمار نشاندهنده روند رسیدگی به شکایات بیمهای و توجه به شکایات وارد و ناوارد در تمامی رشتههای بیمهای است.
گزارشها نشان میدهد که رشتههای بیمه درمان، شخص ثالث و بدنه اتومبیل، بیشترین تعداد شکایات را داشتهاند و نیاز به بررسی و رسیدگی سریعتر در این حوزهها احساس میشود.
این آمار میتواند بهعنوان شاخصی برای بهبود فرآیندهای رسیدگی به شکایات و افزایش رضایت بیمهگذاران مورد استفاده قرار گیرد.
دیدگاه خود را بیان کنید