ضرورت ورود تیم توانبخشی در مدارس ابتدایی/شیوع ۶ درصدی اختلالات یادگیری در کودکان

تهران- پایگاه خبری و تخصصی شیرینی و شکلات- رئیس دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی با اشاره به شیوع ۶ درصدی اختلالات یادگیری در کودکان و تاکید بر ضرورت ورود تیم توانبخشی در مهدهای کودک و مدارس ابتدایی، گفت: دسترسی عادلانه به خدمات توانبخشی برای کودکانی که دچار اختلالات یادگیری، جسمی و حرکتی هستند از طریق پوشش بیمه‌ای ضروری است.

به گزارش خبرنگار حوزه سلامت پایگاه خبری و تخصصی شیرینی و شکلات، سید علی حسینی روز یکشنبه در یک نشست خبری که در دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی برگزار شد، افزود: بسیاری از اختلالات یادگیری در دوره پیش دبستانی و مقاطع اول و دوم ابتدایی شناسایی می‌شوند و ورود تیم توانبخشی در این مدارس کمک فراوانی به تشخیص و درمان به موقع می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین می‌توانیم با آموزش به معلمان در تعامل با حوزه توانبخشی بیشترین کمک را برای کودکان دچار اختلالات یادگیری در کلاس درس داشته باشیم.

حسینی اظهار کرد: اختلالات یادگیری طیفی از مشکلات در کودکان است که در سال‌های اول بعد از تولد شناخته نمی‌شود و در زمان پیش دبستانی یا پایه‌های اول و دوم دبستان بروز می‌یابد که به انجام خدمات توانبخشی تخصصی نیاز است.

حسینی تصریح کرد: همچنین برخی از اختلالات مانند اتیسم یا فلج مغزی به وسیله گروه پزشکی متخصص شناسایی می‌شوند و با مداخلات بهنگام توانبخشی متشکل از گروههای پزشکی متخصصان اطفال با گرایش های تخصصی مغز و اعصاب روانپزشکی می توان به تشخیص و درمان دارویی کمک کرد.

ادامه دارد...

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه